Home > Anekdot > Bangganya tak puasa

Bangganya tak puasa

Lewat petang tadi dalam perjalanan aku ke bazar ramadhan melalui rumah mertua di Taman Bukit Tampin – 4 orang remaja menaiki 2 motor dengan selambanya merokok. Hampir sepanjang jalan aku mengekori 4 ‘ekor beruk’ tersebut. Terkejut aku bila kali pertama terperasan yang diorang tengah hisap rokok (sebatang dan dikongsi bersama). Menyirap darah aku dan kalau ikut hukum nafsu aku, mau aja aku langgar ‘keempat-empat ekor beruk’ tersebut. Aku perhatikan betul-betul ‘beruk-beruk’ tersebut…manalah tau, tersilap pandang. Tapi memang sah dari warna kulit dan percakapan diorang – melayu.

Apa nak jadi lah dengan budak-budak sekarang ni. Dah lah tak puasa, menunjukkan pula ketidakpuasaan tu depan orang ramai. Peristiwa tu buat aku terpikir…mungkin suatu hari nanti, orang tak puasa bukan lagi pelik, tapi pelik kalau orang tu puasa. Nauzubillah, jauhkanlah ya Allah keturunanku daripada sifat seperti ‘beruk-beruk’ itu.

Categories: Anekdot
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: